Adrian Orza, explică avantajele zonei metropolitane care întârzie să fie implementată în Timiş.



„E neserios că nu se insistă pe zona metropolitană, legea la noi e opţională, zice că se pot crea zone metropolitane. La nivel de Timişoara sunt 13 comune periurbane. Sunt situaţii interesante, Dumbrăviţa nu va intra în zona metropolitană. Se mergea pe varianta că primarul de Timişoara se va înscăuna şi pe scaunul de primar din comuna respectivă, ceea ce e un lucru fals. Trăsătura importantă e că se menţine caracterul autonom, fiecare rămâne de sine stătător, dar se discută dezvoltările de instrastructură etc cu oraşul care este pol de creştere, să nu se consume nici resurse, ceea ce nu se întâmplă în România. Trebuie să trecem la faza următoare”, a spus Orza.

Acesta a dat chiar şi un exemplu în care crearea zonei metropolitane ar aduce doar beneficii comunelor din jurului Timişoarei.

„Timişoara va face o investiţie la giraţia de pe Lipovei, se merge pe 4 benzi, spre Dumbrăviţa sunt stâlpii de curent puşi pe latura drumului şi nu se mai pot face patru benzi, e hilar, dacă s-ar fi discutat pe zona metropolitană nu s-ar fi întâmplat acest lucru, trebuie să există o cale fluentă de circulaţie. Zona metropolitană are un mare avantaj, calitatea serviciilor către cetăţean”, a mai spus Orza.

 

Sursă: Adrian Orza, explică avantajele zonei metropolitane care întârzie să fie implementată în Timiş.